Torsdagen den 7 april

Idag har vi vart ute en del i blåsten och solen, Alfons sover så gott ute i sin vagn.
Jag har börjat vårstäda ute på gårdsplan, krattat och plockat skräp, finns ju en hel del här från tidigare
de som hyrt och bott här innan, synd att folk kan va så slarviga, man är lite orolig att det ska komma upp skit som djuren kan skadda sig på, det ska bli skönt att flytta, slipper man gå och va orolig för det. sen när Alfons grejar omkrin ute, idag var det jag som skada mig skulle plocka ut skräp som jag såg, men missa glasskärvan, så skar mig.

På lördag kommer det vara visning här, dom som äger ska hyra ut det igen, hade vart mycket bättre dom sålde
för gårdens skull ;) vi har gjort en sån dunder städning/röj här förra sommaren, vi renovera en del inne med, gick inte få rent fick måla över väggar, kökes luckorna fick lackas om det var så smutisgt uscha och fixa hur mycket som helst och det är massa kvar och göra, värmesystemt är värdelöst, fasden behöver bytas taket måst lagas, massa på ladugården/stallet behöver fixas på listan kan göra så lång och när man hyr bruka folk inte bry sig något vidare.
Men vi önskar de lycka till ;)
Tycker inte om tanken att massa folk ska springa runt här och titta imitt hem, men men inte så mycket
att göra åt det städa städa städa.
sadelkammaren är upp och ner har vält ut alla saker ska rensa städa och slänga, har hyrt bord
på en hästloppis som är i Fritsla Folketshus den 17 april och ska slänga det jag inte använder.
så jag hat tvättat massa lindor idag. kom gärna ditt och handla av mig ;)













Imorgon ska jag åka till Blomsterjätten och köpa liter blommor så jag kan göra lite vår fint :)

Ta hand om er <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0